STUUR ONS EEN BERICHT

JE NAAM

JE MAILADRES

GRATIS ADVIESGESPREK AANVRAGENGRATIS SPARRINGSSESSIE INPLANNENVRAAG STELLENFEEDBACK / OPMERKING GEVENANDERS...


BERICHT


POSTADRES

Stationsstraat 1D
2371SH Roelofarendsveen
Bellen: 06-81143908
Mailen: info@www.puurinmarketing.nl

BUSINESS FUNNEL VOOR JE BEDRIJF

BUSINESS FUNNEL VOOR JE BEDRIJF

Wil je je sales integreren in elk communicatiemiddel dan doe je dat in een businessfunnel. We maken een web van salesactiviteiten die we aan elkaar koppelen, op elkaar aansluiten en uitzetten via jouw kanalen. Je verdienmodel is hierin leidend. Waar haal jij je inkomsten vandaan en hoe koppel je je salesactiviteiten daaraan?

Waarom werkt zo’n businessfunnel fijn voor je bedrijf?

Simpelweg omdat je steengoed vooruit kunt plannen op salesactiviteiten waar jij goed resultaat mee haalt. Dit geeft rust in je bedrijf maar ook rust naar buiten toe. Omdat je zeer gestructureerd communiceert weet je klant exact wat hij aan je heeft. Deels een kwestie van eenvoud. Vergeet niet dat nieuwe klanten op elk moment dat ze met je in aanraking komen precies moeten begrijpen wat jij doet. Tegelijkertijd wil je niet open deuren intrappen bij bestaande klanten waardoor ze je zat worden.

Wel of geen businessfunnel, de verschillen

Werk je met een businessfunnel dan kies je een niche waar je onafgebroken salesactiviteiten voor uitvoert. Doorgaans is dit de productgroep of dienst waar je het meeste winst op maakt. Heb je daarbuiten een event dan neem je dit mee in de communicatie als verlengde van je niche.

Vergelijk het met zaden en oogsten. Werk je zonder businessfunnel dan moet je keer op keer zaaien vanaf het begin. Werk je met een businessfunnel dan zaai je eenmalig en kun je een stevige boom laten groeien.

Een climax met de businessfunnel

Een koopproces gaat in fases. Je hebt de kleine groep mensen met lef die direct kopen en voorop lopen met trends, daarna volgt de groep die niet bang is om te innoveren. Hierna pas komt het grote publiek die koopt. Dat grote publiek is je winstmarge. Al eerder vertelden we over het gestructureerd werken binnen een businessfunnel maar dat koopproces van mensen verraadt de climax. De kans dat je die climax bereikt is vele malen hoger bij het gebruik van een businessfunnel.

Hoe ziet een businessfunnel eruit

Als jij goed weet waar de sterktes en zwaktes liggen van je bedrijf dan weet je exact wat je je klant te bieden hebt. Dit geef je vorm in je verdienmodel en daar sluit je al je salesactiviteiten op aan in een salesplanning. Welk aanbod bied je continu? Welk aanbod is een extensie hiervan en slechts tijdelijk? Je aanbod moet goed in lijn zijn met wat je belooft aan je doelgroep en volledig kloppen bij je bedrijf. Al je online en offline uitingen verbind je daarmee en vervolgen in dezelfde lijn. Dat aanbod bouw je op bij je klanten waardoor hun verlangen groeit en jij dus op elke fase in het koopproces kan inspelen. Eerst spreek je die kleine groep mensen aan, daarna de groep die niet bang is om te innoveren, dan pas het grote publiek.

Sales heeft nog steeds een beetje een negatief imago. Het idee dat je heel erg pusherig je diensten of producten door de strot van je potentiële klant moet duwen is natuurlijk niet echt aantrekkelijk. Maar dat is iets van het verleden en hoef je echt niet meer in te zetten in deze tijd.

Wanneer je goed weet waar je staat met je bedrijf, wie jullie zijn, wat jullie aanbieden, welk probleem jullie oplossen en wat hier de waarde van is, dan heb je een basis om je sales aan te scherpen. Een goede prijs helpt, niet al te laag, prijs jezelf sterk in je markt.

Wij kijken mee waar je je het beste kunt positioneren, hoe je dat kunt doen en met welke uitingen je het meeste uit je sales haalt. We brengen je bedrijf in kaart en gaan onderzoeken waar het groeikapitaal zich bevindt. En we nemen hierin zowel de online als offline mogelijkheden mee.


Wat doen we:

  • Jouw business funnel neerzetten met online en offline check 
  • Creative direction van sales ideeën voor het hele jaar
  • Bedrijfsdoelen stellen